خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/04 - 11:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده در واکنش به تخلیه دومین پایگاه نیروهای نظامی آمریکا در عراق:

تمام عملیات‌های قهرآمیز علیه کشورهای منطقه ثمره حضور نیروهای آمریکایی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تسریع خروج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از ترور شهید سلیمانی، گفت: امنیت پایدار در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس تنها به کمک کشورهای همسایه تامین می‌شود.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تخلیه دومین پایگاه نیروهای نظامی آمریکا در عراق، گفت: یکی از سیاست‌های غلط ایالات متحده در تمام دنیا که با شکست مواجه بوده، همین سیاست‌های مداخله جویانه است که دولتمردان آمریکایی تبیین کردند. آمریکا نیروهای خود را در اکثر کشورهای خاورمیانه به نوعی گماشته تا پایگاه‌هایی در منطقه داشته باشد.



آمریکایی‌ها دنبال نفوذ در کشورهای منطقه و فروش سلاح‌های خود هستند



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: این پایگاه برای تثبیت حضور نیروهای نظامی آمریکا در منطقه است. آنها از این طریق دنبال نفوذ در کشورها، فروش سلاح‌های خود و کسب درآمد هستند، آمریکایی‌ها همچنین درصدد تضعیف مالی و منابع غنی کشورهای منطقه هستند.



وی در ادامه اظهار کرد: آمریکایی‌ها دنبال برخورد نظامی با انقلاب‌ها، اسلام و مسلمانان هستند، در این سال‌ها عملیات تروریستی بسیاری انجام دادند، آنها با لشکر کشی‌های نظامی در طول دهه‌های اخیر به عراق، افغانستان و سوریه مرد بیگناه را به بهانه‌‌های واهی و با شعار پوچ آزادی خواهی از بین بردند.



خروج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از شکست مفتضانه در این کشور



رضازاده یادآور شد: آمریکایی‌ها بعد از شکست فضاحت بار در افغانستان و تلفات جانی و مالی بسیاری که در این منطقه دیدند، در عراق نیز شکست مفتضانه خوردند و در پی خروج نیروهای خود از این کشور برآمدند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش دست پرورده آمریکا در  عراق و سوریه بود که خوشبختانه به کمک رشادت‌ها و تدابیر شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی نابود شدند، گفت: نفوذ آمریکا و داعش در منطقه از بین رفت به خصوص بعد از ترور شهید قاسم سلیمانی و عملیاتی که علیه پایگاه آمریکا انجام گرفت، با بیداری دولت، مجلس و ملت عراق پایگاه های آمریکا در معرض آسیب قرار گرفت و آنها تصمیم به خروج کامل از این کشور گرفتند.



تمام عملیات قهر آمیز علیه کشورهای همسایه ثمره حضور مداخله جویانه نیروهای آمریکایی در منطقه است



وی تصریح کرد: البته خروج تدریجی نیروهای آمریکا برای ملت مسلمان منطقه قابل پذیرش نیست اما حضور آنها بسیار کم رنگ شده است. ما هرچه عملیات قهر آمیز علیه کشورهای همسایه و خودمان می‌بینیم ثمره حضور مداخله جویانه نیروهای آمریکایی در منطقه است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و کشورهای همسایه به کمک کشورهای منطقه و حاشیه خلیج  حفظ  خواهد شد، حضور آمریکا در منطقه کم رنگ تر می‌شود و کشورها می‌تواننم به امنیت پایدار دست پیدا کنند. آمریکایی‌ها جز نیرنگ و به هم زدن روابط کشورها چیز هدف دیگری را دنبال نمی‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 334195
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار